Välkommen till Sörbykyrkan!

Öppen grav

Söndag 17 mars

Vandringen tar ca en timme och genomförs vid fem tillfällen mellan 09.30 och 11.30. Det är en interaktiv vandring med påskens budskap och händelser i centrum. Du/ni anmäler dig till den vandring ni önskar vara med på:

Fika utomhus mellan 10.30-12.00.

Välkommen att sedan fira mässa utomhus, ca 30 min. Ingen anmälan. Starttider 10.10, 11.10 och 12.10

Stilla veckan och påsk

Palmsöndagsmässa

Söndag 24 mars 10.00

Mässa med kyrkfika efteråt.

Skärtorsdag 28 mars 19.00

Den som vill kan delta i den traditionella fottvagningen.

Skärtorsdag 28 mars 20.00–24.00

Sju bönestationer med olika fokus.

Långfredag 29 mars 10.00

Påskafton 30 mars 15.00

Gemensamt påskfirande, öppet för alla.

Påskafton 30 mars 19.00

Välkommen att dela bönegemenskap i lovsång och tillbedjan.

Påskdagen 31 mars 10.00

Kristus är uppstånden. Fest och högtid med bl.a. Sörbykyrkan Gospel & Worship.

Konfirmander

För dig som är med i gruppen Sommarkonfa på Solliden, består konfirmandtiden av ett 13 dagar långt läger på Sollidens kursgård utanför Örebro. Det kommer bli ett minne för livet!

Finns det en Gud? Varför är vi här? Vart är jag på väg? Under lägret kan du utforska livets stora frågor i en rolig och trygg miljö. Kom som du är. På Solliden brukar vi hänga, bada, ha roliga aktiviteter och äta riktigt god mat. Förutom våra vuxna ledare, finns även unga ledare som själva gått konfa på Solliden.

Dag och tid

Plats: Sollidens kursgård, 13 km norr om Örebro

Konfirmationsläger på Solliden 16–29/6 2024
Gudstjänster i Sörbykyrkan 15/9, 22/9 och 29/9 2024
Konfirmationsgudstjänst i Sörbykyrkan 6/10 2024

Datum för sista anmälningsdag: 1/6 2024
Datum för första träffen: 16 juni 2024 på Solliden
Datum för sista träffen (innan konfirmationsgudstjänsten): 5/10 2024
Datum för konfirmationsgudstjänst: 6/10 2024

Antal platser (om begränsning finns): 25

Kontaktperson: Sylvester Liyanage, präst, tfn 073-822 78 71 eller e-post sylvester.liyanage@svenskakyrkan.se

Teamen samlas inför gudstjänst

Kärlekens väg

Kom och vandra med oss på “Kärlekens väg”. “Kärlekens väg” heter modellen som underlättar och möjliggör ditt engagemang i Sörbykyrkan. Är du nyfiken på Sörbykyrkan och gudstjänstlivet hos oss? Vill du lära dig något nytt, prova något du aldrig har gjort? Vill du upptäcka och utveckla din gåva? Vill du berika dina medmänniskor? Vill du uppleva gemenskap? Då ska du ge “Kärlekens väg” en chans.

Du är viktig för vår gemenskap och ditt engagemang har stor betydelse för människor som besöker Sörbykyrkans gudstjänster. Tveka inte att ge “Kärlekens väg” en chans. Du engagerar dig så mycket du kan och har möjlighet till. Du får det stöd du behöver för att lyckas med uppdraget.

Klicka på länken nedan för att läsa om de olika uppdragen och för att anmäla ditt intresse. Vi tar kontakt med dig, svarar på alla dina frågor och hjälper dig in i ditt engagemang. Väl mött!

Händer närmast

Sörbykyrkans podcast

Nyhetsbrev

Vill du har nyhetsmejlutskick för regelbunden uppdatering av kyrkans verksamhet?